Monday, April 5, 2010

Love Letter....(",)

Assalamu’alaikum warahmatullahi wabarakatuh…

Hoho..how are u all doin’ today ??(ayat cikgu time skool kecik2 dulu) hehe…
so 0ur topic of the day is LOVE LETTER..wah…(“,) blink2 huh??
Love Letter@ Surat Cinta…ehem2..there are several definitions that we can revise together..

Definition 1: from your lover, or secret admirer, not mine obviously..=P
Definition 2: from pakcik polis..mahal kot..berharga $300!!..hehe
Definition 3: Al-Quran from ALLAH SWT ,Our Creator..paling mahal but yet it’s free of charge (“,)/

So lepas mlihat dan meninjau ketiga2 definisi di atas..mungkin kita tak sedar yg Al-Quran penuh dgn panduan dan nasihat serta amaran dari AllahSWT kepada kita semua, untuk apa semua ni?..supaya kita semua selamat dan bahagia dalam hidup di dunia dan akhirat…tp jauh sekali kita semua nak menghargai Kasih dan Rahmat ALLAH SWT….

Bukan setakat tu sahaja, every huruf yg dibaca jg diberi 10 kebajikan…mcm kata ustaz - kalaulah pahala tu dalam bentuk duit..rasanya tiap2 saat kot nak baca al-Quran or beribadah disebabkan nak kaya cepat.. Apatah lg klu satu ibadah tu diberi umpama segunung emas- boleh rosak kot rumah dihempap gunung emas!…haa..gitulah klu nak diceritakan pahala yg tak terhingga. =D

Tp org selalu berkata xsempat baca lah apa lah..byk alasan diberikannya..sedih,sedih… tp magazine or newspaper tetap di tangan setiap masa..bagaimana pula nanti di alam barzakh..tatkala ditanya para malaikat:

“Apakah Kitabmu??” = dengan yakin menjawab “Al-Majallah, Al-Akhbar…”

(haa..sudah…..abihlah kita dikerjakan jawabnya)Na'uzubillah... (-.-)”

Lagi satu persoalan- kenapa bila nak pegang and baca Quran ja..rasa malas dan mengantuk??..mestilah, sebab si syaitan akan kalah teruk kalau kita membaca Quran dan dengan membaca Quran itu hati manusia menjadi tenang dan hati kita yg penuh karat (bukan emas karat 966) disucikan Allah SWT…anda pasti berasa sgt bahagia bila ingat akan Allah SWT (“,)/ percayalah!

Em, tak kurang juga ada orang taknak baca Quran sebab tak pandai. Mestilah boleh pandai kalau ada usaha nak belajar ..betul tak? (“,) dan nabi pun kata org yang tak arif membaca al-Quran diberi 2 pahala berbanding dgn yg arif membaca.. Bukan itu sahaja melihat Al-Quran saja sudah diberi pahala..Subhanallah..(“,)

Dan kalau tak salah saya, dalam hadis yg sy terbaca di Asro Oasis kata nabi SAW, tidak dikira lalai seseorang jika dia membaca 10 ayat al-Quran setiap malam..(hadis Riwayat Hakim)..tlg betulkan sy jika ada tersalah quote.

In a nut shell, (cewah) sama2lah kita memegang dan membaca Surat Cinta Allah SWT selagi ada kesempatan dan masih bernafas dan jadikan ia sebagai panduan hidup bersama..moga hidupmu dan hidupku diberkati Allah SWT sentiasa..Amin Ya Rabb..

Wassalam~ (“,)/

2 comments:

  1. bygkan plak orang tu jawab.. "Ma kitabuka?"

    dgn teketaq2nya..

    "Al Ef Biii..."

    moga dijauhkan~

    ReplyDelete
  2. haaa..........lg parah!! (-.-)"
    mcm lawak ustaz ismail kamus--cara mudah tp xberjaya..=P
    beli kain kafan yg lusuh, so that malaikat yg tanya dlm kubur ingat dah lama mayat si fulan ni....
    apaun, we strive for the best in both worlds as ALLAH's servants. =)

    ReplyDelete